‏הצגת רשומות עם תוויות סמי. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות סמי. הצג את כל הרשומות

יום חמישי, 15 באפריל 2010

רקע משפחתי

את משפחת בסם אין צורך להציג וגם לא איש מבני המשפחה. מה יש לדבר? ערבים. וכבר הצגתי בפרוט את התכונות הבולטות של מי שלימים הפך לראש המשפחה – סמי. היום אדבר מעט על המשפחה היותר מורחבת.
משפחת בסם היא משפחה שמזל רע דבק בה לאין שעור. בתפנית מדיצינית חדה התברר שחמשת הילדים שנולדו (למעשה היו 7 אבל שניים מתו: האחד בלידה של עצמו והאחר בלידה של אחד האחים), הללו הם בני תערובת של לא פחות ולא יותר זוג דולפינים. כן, תמוהה הדבר עד מאוד ולא ניתן לתאר את הפלא הזה אבל משפחת בסם היא תוצרי משגלים נסוגים של זוג דולפינים, לא פחות, שעלו ליבשה להמליט אחת לאיזה זמן. בשעתו דובר על כך בעיתונות ברחבי העולם. רבים טענו לקונספירציה, אחרים אמרו שיש כאן ניצוץ אלוהי. לימים כשהתבגרו בני הבית התברר כי הניצוץ היחידי שיש במשפחה הוא ניצוץ השטן בעצמו ולכל היותר מדובר בחבורה של בורים עם מח של דג גופי.
כשהיה ניגש אלי סמי, סמיר, סמיך, סמין או ארנון ששינה לימים את השם לסמיק כדי שאולי שינוי השם ישנה לו את המזל, הייתי משתהה. לא עזרו הגישות הפסיכולוגיסטיות ולמרות שהייתי מנסה לגלגל שיחה בנושא ידוע או להמליץ תכף על דבר כזה או אחר, כעצת אב – תמיד ניסו האחים למכור לי משהו גנוב. אם זה משאית גנובה במחיר חצי חינם מידיו המזופטות של סמיר כשנשימה מהירה לו ומבטו מתרוצץ לצדדים, אם זה קונדומים שהשתמשו בהם רק פעם אחת שנשטפו וגולגלו מחדש בידי האח סמין; אם זה "חומוס בבגט" מצידו של ארנון\סמיק או אם זה עצה טובה מסמי או "סחלב" מסמיך – תמיד ניסו למכור ותמיד במחיר של חברים. את המחיר הראשון אמרו בקול. כשהסתובבת וסיננת כשגבך איליהם "סתלק מכאן אידיוט, אמרתי לך אלף פעם לא לפנות אלי יותר" היו האחים מורידים את המחיר לחצי. ככל שהיית ממשיך ללכת במשעול היו הולכים אחריך וזורקים מחירים שהולכים ונמוכים וככל שהמחיר נמוך היו מנמיכים את קולם – כאילו עושים לך טובה ולא רוצים שאחרים יראו באיזה מחיר זול אתה מקבל את המציאה. שלא יבקשו אחרים אחר כך גם הם מוצרים כמו "החזייה של הבוסטוטייה" או "הפמוטים של משה רבינו" וכדומה. משפחה של סוחרים עם מנטליות של סוחרים.
בלילות היה ברור לכולם שאת האח הקטן, סמין, אונסים האחים אחד אחרי השני יום יום. איך ידעו ומה בדיוק ידעו? זה לא שאלה קשה. הם היו מוציאים את הראש שלו למרפסת, סוגרים על הצוואר שלו את הטריסים ומקבעים אותו שם. הוא היה צורח "אונסים אותי, אונסים אותי" והם בפנים היו אונסים אותו. מצד אחד זה היה נוגע ללב. מצד שני, לאף אחד לא היה את הזכות להתערב בעניינים פנמיים של משפחה ובפרט כשמדובר בדינמיקה עדינה בין אחים.
למרות שסמי היה תמיד ראש המשפחה כי הוא היחידי שסיים בית ספר עממי ונחשב למח, היה זה סמיר האח הגדול והאגרסיבי. הוא היה אונס ראשון וגם מקבל אוכל ראשון. סמין ידע להגיש לו ראשון ולנקות לו את החדר ראשון ולהשחיז לו את השיניים בבוקר ראשון. סמי, שהיה ראש המשפחה אבל גם האח השנוא ביותר על כולם – מסיבות ידועות – מחל על כבודו ואיפשר לסמיר הבכור לזכות בראשוניות.
כשסמיר וסמין נסעו במשאית וסמיר עלה על זקנה ושבר לה את כל העצמות, מיד החליף מקום עם סמין שנעצר וישב שנתיים "על החשבון" כמו שאומר סמיר. את הקטן בא לבקר רק סמי ורק פעם אחת, לפני גזר הדין. סמי אמר לו שיהיה מה שיהיה – המשפחה עומדת תמיד לצידו באש ובמים וגם שאל אם לסמין יש מחבוא של חסכונות שאגר עם השנים. סמין נתן לו את מקום החסכונות וכשסמי גילה שמדובר באוסף של קונחיות של שבלולים הוא כל כך כעס שלא הלך לבקר אותו בכל השנתיים בהן ישב.
כשהיו ילדים היה להם משחק אחד ויחדי שדרכו, עם השנים, התבססו המעמדות ביניהם. את המשחק "אנוס אותי" המציא אבי המשפחה בסם בסם ולאחר לכתו בסבה טובה בגיל 32 אל בית עולמו, המשיכו האחים במסורת. את האמא זה לא עניין או אם כן עניין היא לא ידעה בכלל מכל זה – אחרי הכל, מדובר בדולפין שהתעניין בדגים ובלנסות לאזן כדור על האף.
רצה הגורל והמעמדות יצאו בדיוק לפי הגילאים. יש שסברו שאולי זה נובע מהעובדה שיש 7 שנים בין אח לאח, אבל היו שסברו שגם כאן יש ניצוץ אלוהי שהתערב. ועוד דבר מוזר היה אצל כל האחים: כולם, ללא יוצא מהכלל, כשנולדו, נולדו עם ראש מלא שיער וכל השיניים מסודרות בפה. מכתבים נשלחו לכל האורטופדים חסרי השם שניתן היה למצוא בחינם ועל חשבון הקופה, אבל איש לא הסכים להתעסק עם הילדים בטענה שבשביל לטפל בהם צריך וטרינר. הוטרינרים אמרו שדרוש פרזיטולוג והפרזיטולוגים טענו שרק כהן דת יוכל להתערב במקרה דנן.
וזה הרקע הכללי של משפחת בסם, נצר לאבא בסם בסם, אמא דולפין בסם והאח סמי בסם (שהיו גם הם אחים או אחים למחצה).
בפרקים הבאים ננסה לעמוד על טבעם של האחים ששרדו, נקדיש פרק אחד בלבד לשני האחים שפסו מן העולם בשעה טובה ופרק אחד להורים.

יום חמישי, 18 במרץ 2010

פינת פולחן האישיות

אין לי כח היום לזוז. אני מקווה שאני לא נהיה חולה, כי זה יהיה בזבוז – אם אתה כבר חולה לפחות שתהיה לך עבודה ואז תרוויח חופש. אבל מובטל חולה זה כמו החתולים האלה הסינים או היפניים שאין להם שיער, אבל אחד שיוצא עם מוטציה שבאמת אין לו שיער גוף כי כל הזמן השיערות נושרות לו. כאילו, גם הפסדת פרווה, גם החתול משיל שערות כל הזמן. טוב, אנלוגיה לא טובה הבאתי... אז אני אעבור לספר על משהו אחר. אולי ננסה לפתוח פינה חדשה בבלוג (כי בינתיים הוא משום מה לא מתרומם). פינת... איך נקרא לזה? פינת "פולחן אישיות". אחת לאיזה זמן מוגבל אביא דמות שהכרתי ואסקר אותה באופן אנונימי. לכלום ללא יוצא מהכלל יש שריטות, אבל לדמויות שאני אביא יש שריטות עומק ברורות. אם כן, הפעם בתפריט:

סמי המיצרי
אתמול יצאנו לאיזה מסעדת המעמד הבינוני נמוך עם מלצרים קוקסינלים שמשווים מראה של מסעדת מעמד בינוני לא נמוך. היה איתנו גם סמי (רווק, 30+, לא היה ולא יהיה לעולם קשר רומנטי ו\או משפחה, כולירע). סמי הוא... אם צריך לסכם במילה אחת שתכלול את רוב ההגדרות של סמי אז אני אבחר במילה: יצור. פרא אדם, פושע נמלט, הומוסקסואל לטנטי, מתוסבך מהתחת, עם זיכרון טוב לכרטיסי אשראי שהונחו לרגע על השולחן ותיק בית ספר מלא באמל"ח. לסמי יש סיפורים שבגדול יש מצב ש 90% מהם לא מדויקים ושאר ה 90% הם לא אמת. ז"א יש לו הרבה סיפורים שיספיקו ליותר מאדם אחד. למרות שסמי הוא מיצרי, יש לו חזות אשכנזית: נמוך ושרירי עם עיניים מתרוצצות וחיוך של מניאק. סמי מספר שפעם כשישן שמע קולות וכשהוא התעורר הוא הבין שמנסים לפרוץ לו לבית ולגנוב. סמי התנפל על הגנב ולקח ממנו כסף כדי לתקן את מנעול הדלת שהוא הרס במהלך הפריצה. כמו כן, לסמי יש הרבה סיפורים על אינטראקציות אנושיות בינו לבין הסביבה דרך גז מדמיעוספריי פלפל. אם זה תקיפת אופנוען במהלך נסיעה או אם זה הכאת אישה מבוגרת ולא בהכרח נורמלית בשבת בבוקר ברחוב, בעזרת מקל של מטאטא. סמי טוען שיש לו קוד ושהוא אף פעם לא פוגע בחפים מפשע. גם שניקב 4 גלגלים ושבר חלון לזה שחתך אותו בכביש (הוא גם מתכנן לשרוף לו את האוטו – שזה טמטום מוחלט מצידו כי לשרוף אוטו זה לא נזק. אוטו שרוף מקבל החזר ביטוח. ניקור גלגלים וחלון זה על הבעלים כי לא כדאי לשלם השתתפות עצמית או להפעיל ביטוח על דבר כזה בגלל הפרמיה של שנה הבאה), הכל נעשה תחת קוד צודק. רק מי שמגיע לו להידפק נדפק אליבא דסמי. יש שאומרים שהוא נולד נבלה וכבר תכננו לקבור אותו כתינוק, אבל משהו השתבש וכולנו משלמים עד היום את המחיר. בצבא, שמקבל כל אחד בלי לבדוק קודם עם מי יש לו עסק, סמי היה שוטר ומיותר לציין שכשוטר סמי ביטא יפה את עצמו. מי זה היה שאמר "המכונה שבאדם"? היידיגר? אולי הגל? אחד משנייהם אם אני לא טועה. אז סמי השוטר היה הזבל שבאדם. המוטו שלו היה ויהיה שמי שנתפס ישלם את מחיר התפיסה. אם בבית המשפט או אם במהלך שיח עם סמי.
מי הם החברים של סמי? לא ברור ולא ידוע. אולי מפאת ביטחון שדה. אבל לכל הפחות ידוע על מוזיקאי מוכשר אחד, סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה ומדי פעם איזה דוקטור לביולוגיה שמתרועעים אתו. אולי יש אחרים. ייתכן שאף חברי כנסת, איש לא יתפלא. המושך בסמי הוא רק העובדה שהוא שונה מכל מה שאתה. זה לא שיש לו שכל. זה לא שיש לו חוש הומור. לא שהוא איש שיחה נעים. ז"א – כן... אולי יש קצת מאוד שכל וקצת מאוד הומור וגם קצת שיחה (כי הוא מבין בהרבה דברים, הוא חובבן מקצועי). מה מושך יצורי ביבים כסמי לחבור אליו? אולי השעמום הקיומי? אולי הוא מצליח לשבור שגרה עם האשיות המוזרה שלו בכל פעם? השריטות שלו כלכך רבות שלא ניתן בכלל להתחיל לספור. ובכל זאת הוא איזה דמות שלא ברור אם היא יותר צבעונית או יותר אפורה. כמו איזה תוכי גדול ומדבר שפעם קנית ושיש לו נוכחות בחודשים הראשונים של חייכם המשותפים, אבל אחר כך אתה פשוט חי לצידו. משהו אפור עם נוצות צבעוניות.
ייתכן שסמי בחובות של 300 אלף שקל וייתכן שכבר צבר חצי מליון דולר. אין לדעת. מה שבטוח שעל פניו נראה שלא חסר לו כלום. עם 4 מחשבים, דירת 5 חדרים (חי לבד ככלב), אופנוע, גאג'טים אינפנטיליים מיכלי גז מדמיע שמתחלפים תדיר – נראה שהעסקים של סמי מצליחים. למרות שהוא לא רשום כעובד בשום מקום תראה אותו לובש מותגים; הארונות שלו מלאים בגדים בכמויות של מחסן הבגדים של ויצו ולפעמים גם באיכות הזו. טי שרט וג'ינס. את הכל הוא קונה במבצעים והוא יודע על מבצעים. לא נורא, נקנה עכשיו 4 שקים של עשרים קילו אבקת כביסה ונשלם על שלוש במבצע. אז יהיה לאחר כך. בבית יש הרבה חדרים ממילא.
בזבזתי עכשיו 2-3 דקות בחשיבה על מה לכתוב משהו חיובי על סמי. בהתחלה הייתי בטוח שחייב להיות משהו ואחר כך חשבתי שאני לא מוצא כי אני כבר בשוונג של להכנס בו. אבל עברו עוד 2-3 דקות והבנתי שאין בו שום דבר טוב. הוא כמו כל אחד אחר – חי את חייו בדרכו. מתפרנס כנראה בכבוד מכל מני עסקים מפוקפקים, מחזיק כנראה איזה משפחה\חברים\חתול איפשהו, מנהל מערכת חוקים שאולי ידועה רק לו – וגם זה לא בטוח ו... סמי. סמי המיצרי. מי יבכה בהלוויה השלו? זו תהיה הלוויה של 6-7 איש. או 600-700, אין לדעת.