יום שני, 17 בספטמבר 2012

תוכנות תקשורת ואפליקציות

שלום רב,
מזה זמן שלא כתבתי דבר. אתם ודאי זוכרים ואוהבים את דשתי המסריח עם צפורני הקסם והלשון החלקלקה. אבל הפעם רציתי לדבר על משהו אחר. אפליקציות טלפון. כולם מכירים את וואטס-אפ שעוברת את רף מיליארד הודעות ביום ברחבי העולם. ללא ספק מהפכה כלכלית גדולה מאד שלא ברורה כלל האסטרטגיה העסקית שלה - שהרי אין עלות למשתמש הקצה ולא נראה כי ישנן פרסומות באופק. אולי יום אחד זה יגיע לזה, אבל בינתיים לא מובן לי איך החברה מתפרנסת ומפתחת גרסאות חדשות בקצב כל כך גבוה.
הדבר החשוב ביותר שחסר לה הוא כמובן את היכולת של סקייפ. לדבר כמו בטלפון וללא עלות. אז למה בעצם לא סקייפ? כי סקייפ לא מתלבשת על ספר הטלפונים וחייבים להיות בעלי חשבון סקייפ. מה האלטרנטיבה? VIBER. גם היא אפליקציה טובה מאד, כמו סקייפ, רק שבניגוד לסקייפ מתחברת לספר הטלפונים. אפשר גם להעביר איתה הודעות כמו בוואטס אפ אבל אין כל כך הרבה מנויים שם. אם ווטס אפ יקנו את וייפר ויעשו אינטגרציה, זה יהיה נהדר.
אז מה בעצם חסר? חסרה האופציה של אוקי-טוקי. למה זה חסר? כי יש מצבים או אנשים שאתה לא רוצה להיות איתם בקשר של שיחת טלפון, גם אם חינמית. אם למשל רוצים לשלוח למישהו או מישהי גרעפס בלבד. בשביל זה לא נעים לצלצל, לעשות גרעפס ולנתק. בשביל זה צריך אוקיטוקי. כאן יש את VOXER שעושה עבודה טובה. הבעיה ששם אין אף אנשי קשר. המצב המנצח באמת יהיה שסקייפ יתחברו לספר הטלפונים, יקנו את וייבר, ווטסאפ ווקסר ויאפשרו את הפעילויות הללו בתוכנה אחת.

יש כאן 4 תוכנות עם פיצ'רים טובים באמת אבל הן מתחלקות על 4 תוכנות. מה שאומר שהמעבד של הטלפון עובד קשה בשביל משהו שיכל היה לרוץ תחת אפליקציה אחת. חבל שלא לנצל את כמות המשתמשים האדירה של ווטסאפ יחד עם אפשרות השיחה החינמית של סקייפ עם יכולת ההתלבשות על ספר הטלפונים של וייבר + אופציית האוקי-טוקי של ווקסר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה