יום שישי, 11 ביוני 2010

אני בושמולוג

היום רציתי להציג את הרכש החדש שלי בתחום הבשמים האהוב עלי כל כך. את פהשלבוקר של חברת FETOR אפשר להגדיר כקונטר-מרענן. כפי ששמו מרמז מקורו רוסי ועל הבקבוק נכתב באותיות גדולות של טל ומטר אותה מילה בדיוק: зловоние. כך אמרה לי הזבנית המצחקקת. אם לסכם את התחושה של ריחו בשתי מילים אז אגיד שפהשלבוקר הוא לח, נמרץ ומפוקח.


מכירים את הבשמים הפראשיים האלה שמקפיצים את מצב הרוח, מעט חמצמצים ועם לא מעט אלכוהול? אז פהשלבוקר גם חמצמץ קצת אבל יש בו עוד כמה גוונים שהם משהו שונה ואחר. המיוחד בו הוא שבמקביל לשמץ החמצמצות יש גם זכר למתקתקות מיוחדת. משהו שנע בין פתל לריקבון של גופה בטבע. לפהשלבוקר יש בקבוק במראה ייחודי: שקד מודלק. האריזה מהודרת ומשדרת שחיתות ודבר עבירה. את הפשע הקטן הזה רכשתי מתוך תחושת חטא ואודה כי בהרחה ראשונה קיבלתי תחושה של עויינות. שאלתי את המוכרת אם הוא מקולקל והיא חייכה ואמרה שככה זה מגיע. התגובות לבושם היו מגוונות ונעו על מנעד רחב החל מסתם "ריח רע" דרך "ביאוש" ועד "צחנה". "הריח המיוחד מביא אתו משב רוח שמקורו כאילו בא מגל אשפה שיושב בתוך מים מעופשים" אמר סמי ובצדק. וכתוב במקורותינו (בראשית רבה פ"ד) "אמר ראובן: אני בכור ואין הסירחון תלוי אלא בי". ללמדנו כי כל הריחות בריאתם של האל הם ואין בהם אשמה. אחרי הכל, גם כשצדיק מת, אפילו גופו מתחיל להסריח.
בעבור מי לרכוש ולאיזו עת? זו שאלה לא קלה. אני משתדל לגרוב בושם זה בעת שאני יוצא לשחק עם הילדים בגן השעשועים. למה? כי הילדים לא מתלוננים על זה וזו הזדמנות מצוינת לבזוק מנה אחת אפיים מהבושם. את הבושם הזה, שלא כמו בשמים אחרים, אין מקובל לשים על פרקי היד או הצוואר והוא מקבל את מרב ההתבטאות שלו כשהוא מרוסס בבית השחי. הריח נשאר נאמן למקור שעות רבות ויחזיק מעמד גם כמה מקלחות, לכן מומלץ שלא לזרות כמויות גדולות ממנו. מעבר לכך, זהו הבושם היחידי בעולם שיש בו את שלושת הרעלים של לק. כנראה שבשביל פורמולה מנצחת יש לחרוג לפנים משורת הדין ולחשוב מחוץ לקופסה. יש לשמור במקום אפל ועדיף לעטוף עם מעיים של חזיר כדי למזער התחמצנות של האוויר שמסביב לבקבוק.
בשורה תחתונה: מיועד לכאלה שמוכנים לנסות ולא מפחדים לפרוץ את הדרך. נאמר לי שבולמיות יתחברו לריח הקיא שמתנפץ על הפנים בכל פעם שנפתח את שקיק מעיי החזיר שעוטף את הבקבוק. מומלץ? רק למבינים. לא זול! בחינם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה