יום חמישי, 8 באפריל 2010

כמה חברים יש לך?

יש המון אנשים בעולם ואנחנו מכירים רק מעט מאוד מהם. הסתכלתי ברשימת אנשי הפייסבוק שלי וראיתי שיש שם קצת יותר ממאתיים. כשעברתי על פניהם החלטתי שהגיע הזמן להסיר דמויות שהוספו באופן גחמתי או תקופתי או בתקופת התמימות של פתיחת חשבון הפייסבוק בו מחפשים את כולם וגם מוצאים. השלתי מעלי בתוך דקה וחצי בערך כמעט מאה "חברים". רק שם אחד או אולי שניים (אחד וחצי) היו התלבטות או איזו תחושה סנטימנטלית של משהו שלכאורה יאבד לנצח עם הסרת הקשר האלקטרוני. איזה אבסורד...

מי הם המאה וקצת שנשארו בכל זאת? יש דמויות שהסיבה היחידה שנשארו היא פוטנציאל לשת"פ עסקי או אקדמי בעתיד. על פי רוב מדובר בזרים שמתגוררים בארץ או בחו"ל וההכרות שלי איתם היא מהדיסציפלינה האקדמית.קבוצה גדולה אחרת שלא הוסרה היא קבוצת ה "לא נעים לי" שאותם הייתי מסיר בקלות אבל לא נעים לי מהם. לא נעים כי היה איזה קשר או היו החלפות של מילים מדי פעם. אני עובר שוב על הרשימה ומוריד עוד איזה עשרים. למה לא הורדתי אותם קודם? לא ברור לי. גם חברי משפחה בלתי פעילים אני מוריד – באמת שאין בהם צורך ברשימת הקשר הפייסבוקאית שלי. עכשיו אעבור שוב על הרשימה ואחפש חברים אמיתיים. ז"א כאלה שאם נניח יציעו לי 100 שקל, אני לא אסכים להוריד אותם (סכום קטן, אבל זה רק פייסבוק): מצאתי 15. וגם הם לא כולם חברים אמיתיים. יש גם בינייהם שנשארים בתוך הלהפסיד מאה שקל אבל זה עדין "לא נעים לי". מה עם כאלה שלא אסיר בשביל 1000 שקל? אין. מה לגבי חברים קרובים ואמיתיים ברשימה? אין. אז מה כן יש? יש לא נעים לי וקשרים עסקיים פוטנציאליים ועוד כמה ידידים וידידות שמפה ומשם אם יתנו לי מאה שקל אני רק אז אסכים למחוק אותם מהרשימה של פייסבוק.

ובחיים האמיתיים מה? קודם כל יש את החברה הכי טובה שלי בעולם – גלי. היא מעל לכל (לא נמצאת בפייסבוק). יש לי גם חבר טוב בשם זיו (גם הוא לא בפייסבוק). יש לי שני חברים ותיקים ששומרים על קשר עם השנים בשם ג'' ו ת' (גם הם לא בפייסבוק). יש את מ' ו ש' שנדמה לי שיסייעו לי בעת צרה אם אבקש, אבל מי יודע לעוד כמה זמן. יש את ר' שאת הקשר איתו חייבים לשמור במינון נמוך כי אחרת זה עולה על העצבים (גם הוא לא בפייסבוק). אני מאוד אוהב את י' שהיום נולד לו העובר, אבל האמת היא שאנחנו לא באמת חברים (גם הוא לא בפייסבוק). יש עוד ש' שגם היא חברה טובה ואוהבת אותי הרבה יותר ממה שאני אותה – אם כי גם אני מחבב. עוד איזה י' אני פוגש רק כשאנחנו יוצאים.

אבל האמת היא שאפשר לצמצם את הכל לגלי – כי היא היחידה שאם תמות אבכה. לפחות מטפורית-לי ספיקינג. וככה, מהעולם הגדול הזה עם המיליארדים שבו, דיברתי ודאי עם חמשת אלפים איש, שוחחתי עם אלף, פייסבקתי קצת מעל מאתיים, צמצמתי לקצת מעל מאה, לא מחקתי בשביל מאה שקל רק 15, ספרתי שני חברים טובים ועוד כמה ידידים נעימים וצמצמתי את הכל לאחד או שניים. על פניו זה נשמע לי סביר. אבל זה היה משמח אותי אם היה עוד אחד או אחת מהסוג של חברות אמת. הנקבות באות והולכות – בסופו של דבר לא נשאר מזה כלום, למרות הרצון הטוב. חברים זה להרבה זמן ולמנוחת הנפש בעת רצון.

תגובה 1:

  1. אתה מקסים
    הייתי מוכן להיות חבר אמת שלך
    :)
    א'

    השבמחק