יום חמישי, 18 במרץ 2010

פינת פולחן האישיות

אין לי כח היום לזוז. אני מקווה שאני לא נהיה חולה, כי זה יהיה בזבוז – אם אתה כבר חולה לפחות שתהיה לך עבודה ואז תרוויח חופש. אבל מובטל חולה זה כמו החתולים האלה הסינים או היפניים שאין להם שיער, אבל אחד שיוצא עם מוטציה שבאמת אין לו שיער גוף כי כל הזמן השיערות נושרות לו. כאילו, גם הפסדת פרווה, גם החתול משיל שערות כל הזמן. טוב, אנלוגיה לא טובה הבאתי... אז אני אעבור לספר על משהו אחר. אולי ננסה לפתוח פינה חדשה בבלוג (כי בינתיים הוא משום מה לא מתרומם). פינת... איך נקרא לזה? פינת "פולחן אישיות". אחת לאיזה זמן מוגבל אביא דמות שהכרתי ואסקר אותה באופן אנונימי. לכלום ללא יוצא מהכלל יש שריטות, אבל לדמויות שאני אביא יש שריטות עומק ברורות. אם כן, הפעם בתפריט:

סמי המיצרי
אתמול יצאנו לאיזה מסעדת המעמד הבינוני נמוך עם מלצרים קוקסינלים שמשווים מראה של מסעדת מעמד בינוני לא נמוך. היה איתנו גם סמי (רווק, 30+, לא היה ולא יהיה לעולם קשר רומנטי ו\או משפחה, כולירע). סמי הוא... אם צריך לסכם במילה אחת שתכלול את רוב ההגדרות של סמי אז אני אבחר במילה: יצור. פרא אדם, פושע נמלט, הומוסקסואל לטנטי, מתוסבך מהתחת, עם זיכרון טוב לכרטיסי אשראי שהונחו לרגע על השולחן ותיק בית ספר מלא באמל"ח. לסמי יש סיפורים שבגדול יש מצב ש 90% מהם לא מדויקים ושאר ה 90% הם לא אמת. ז"א יש לו הרבה סיפורים שיספיקו ליותר מאדם אחד. למרות שסמי הוא מיצרי, יש לו חזות אשכנזית: נמוך ושרירי עם עיניים מתרוצצות וחיוך של מניאק. סמי מספר שפעם כשישן שמע קולות וכשהוא התעורר הוא הבין שמנסים לפרוץ לו לבית ולגנוב. סמי התנפל על הגנב ולקח ממנו כסף כדי לתקן את מנעול הדלת שהוא הרס במהלך הפריצה. כמו כן, לסמי יש הרבה סיפורים על אינטראקציות אנושיות בינו לבין הסביבה דרך גז מדמיעוספריי פלפל. אם זה תקיפת אופנוען במהלך נסיעה או אם זה הכאת אישה מבוגרת ולא בהכרח נורמלית בשבת בבוקר ברחוב, בעזרת מקל של מטאטא. סמי טוען שיש לו קוד ושהוא אף פעם לא פוגע בחפים מפשע. גם שניקב 4 גלגלים ושבר חלון לזה שחתך אותו בכביש (הוא גם מתכנן לשרוף לו את האוטו – שזה טמטום מוחלט מצידו כי לשרוף אוטו זה לא נזק. אוטו שרוף מקבל החזר ביטוח. ניקור גלגלים וחלון זה על הבעלים כי לא כדאי לשלם השתתפות עצמית או להפעיל ביטוח על דבר כזה בגלל הפרמיה של שנה הבאה), הכל נעשה תחת קוד צודק. רק מי שמגיע לו להידפק נדפק אליבא דסמי. יש שאומרים שהוא נולד נבלה וכבר תכננו לקבור אותו כתינוק, אבל משהו השתבש וכולנו משלמים עד היום את המחיר. בצבא, שמקבל כל אחד בלי לבדוק קודם עם מי יש לו עסק, סמי היה שוטר ומיותר לציין שכשוטר סמי ביטא יפה את עצמו. מי זה היה שאמר "המכונה שבאדם"? היידיגר? אולי הגל? אחד משנייהם אם אני לא טועה. אז סמי השוטר היה הזבל שבאדם. המוטו שלו היה ויהיה שמי שנתפס ישלם את מחיר התפיסה. אם בבית המשפט או אם במהלך שיח עם סמי.
מי הם החברים של סמי? לא ברור ולא ידוע. אולי מפאת ביטחון שדה. אבל לכל הפחות ידוע על מוזיקאי מוכשר אחד, סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה ומדי פעם איזה דוקטור לביולוגיה שמתרועעים אתו. אולי יש אחרים. ייתכן שאף חברי כנסת, איש לא יתפלא. המושך בסמי הוא רק העובדה שהוא שונה מכל מה שאתה. זה לא שיש לו שכל. זה לא שיש לו חוש הומור. לא שהוא איש שיחה נעים. ז"א – כן... אולי יש קצת מאוד שכל וקצת מאוד הומור וגם קצת שיחה (כי הוא מבין בהרבה דברים, הוא חובבן מקצועי). מה מושך יצורי ביבים כסמי לחבור אליו? אולי השעמום הקיומי? אולי הוא מצליח לשבור שגרה עם האשיות המוזרה שלו בכל פעם? השריטות שלו כלכך רבות שלא ניתן בכלל להתחיל לספור. ובכל זאת הוא איזה דמות שלא ברור אם היא יותר צבעונית או יותר אפורה. כמו איזה תוכי גדול ומדבר שפעם קנית ושיש לו נוכחות בחודשים הראשונים של חייכם המשותפים, אבל אחר כך אתה פשוט חי לצידו. משהו אפור עם נוצות צבעוניות.
ייתכן שסמי בחובות של 300 אלף שקל וייתכן שכבר צבר חצי מליון דולר. אין לדעת. מה שבטוח שעל פניו נראה שלא חסר לו כלום. עם 4 מחשבים, דירת 5 חדרים (חי לבד ככלב), אופנוע, גאג'טים אינפנטיליים מיכלי גז מדמיע שמתחלפים תדיר – נראה שהעסקים של סמי מצליחים. למרות שהוא לא רשום כעובד בשום מקום תראה אותו לובש מותגים; הארונות שלו מלאים בגדים בכמויות של מחסן הבגדים של ויצו ולפעמים גם באיכות הזו. טי שרט וג'ינס. את הכל הוא קונה במבצעים והוא יודע על מבצעים. לא נורא, נקנה עכשיו 4 שקים של עשרים קילו אבקת כביסה ונשלם על שלוש במבצע. אז יהיה לאחר כך. בבית יש הרבה חדרים ממילא.
בזבזתי עכשיו 2-3 דקות בחשיבה על מה לכתוב משהו חיובי על סמי. בהתחלה הייתי בטוח שחייב להיות משהו ואחר כך חשבתי שאני לא מוצא כי אני כבר בשוונג של להכנס בו. אבל עברו עוד 2-3 דקות והבנתי שאין בו שום דבר טוב. הוא כמו כל אחד אחר – חי את חייו בדרכו. מתפרנס כנראה בכבוד מכל מני עסקים מפוקפקים, מחזיק כנראה איזה משפחה\חברים\חתול איפשהו, מנהל מערכת חוקים שאולי ידועה רק לו – וגם זה לא בטוח ו... סמי. סמי המיצרי. מי יבכה בהלוויה השלו? זו תהיה הלוויה של 6-7 איש. או 600-700, אין לדעת.

7 תגובות:

  1. יו! אני הייתי מציעה להזהר כי הוא יש מצב שהוא יודע איפה אתה גר.

    השבמחק
  2. טינופוני.

    כהרגלך אתה יורק לבאר ממנה אתה שותה, מחרבן במאפרה ואוחז בחבל משתי חתונותיו. כתמיד, טיפוס נכלולי ומושחת אופי שכמותך, אינך מסוגל לדון באיש תמים דרך וישר לבב ללא דרוגטוריזציה מוחלטת, אפס מילים חמות, לשון הרע והליכת רכיל. יום אחד כל זה יחזור אליך כי זין זה בומרנג. יום אחד אתה תקום ותגלה שאתה מת.
    לנידון דדן גופו, השקעתי עכשיו 2-3 דקות ארוכות בניסיון למצוא מילים חמות משלי. לא הצלחתי. מחק לי את כל המיילים, העבריין.

    השבמחק
  3. (שוב אני, ממקודם)

    "אנונימי" עאלק.

    חחח זה דווקא לא רע, החרא הזה.
    ניסיתי להשחיל כאן שם וכתובת אתר לתפארת, בסוף החלטתי ללכת על "אנונימי". איזה ניק מדהים. איך לא חשבו על זה קודם.

    שלך, נימי

    השבמחק
  4. מעבר לזה שהספור כולו נשמע כהזיה (כנראה שהכותב באמת חולה וקדח מחום), לא נראה לי שיש יצור כזה שמסתובב חופשי בלי רצועה. נכון שמערכת אכיפת החוק בארצנו היא לא מהטובות בעולם, אבל קשה להאמין שיש "סמי" כזה. מה שכן, אם נכון מה שהכותב מספר, אני במקומו הייתי נזהרת; נראה לי ש"סמי" שם אותו על הכוונת.

    השבמחק
  5. אני אוהב את השקט שלי. אומרים לי - תגיב, תגיב... אבל אני, אני ישר כמו קרח. אין לי מה להגיד. לא לגידופים ולא לטובות. מעבר לכך, לאנונימי האחרון אני רוצה להגיד שיש סמי ודבר לא נמצץ מהאצבע. קשה להגיב לאנונימים מסתבר.

    השבמחק
  6. אני אייתי אסיר מספר 34134544 בכלא צלמון אני מקיר את סמי הוא אש דוב דמיד עסה מה אמרתי גם לחנגר גם לאבי ווחד ברוש בלי קדומת מי אומר סמי מניק אני מבנצר אוטו עוסה לו קוסה לפנים

    השבמחק
  7. סמי חופשי
    היהודים
    מילים: תום פטרובר
    לחן: תום פטרובר
    סמי נסע
    סמי כבר הכל ניסה סמי
    יש לו גדול
    סמי חשב
    סמי כבר שנים נחשב
    כוכב רוק'נרול

    סמי חופשי
    פשוט הוא לא נורמלי
    מגיע מאחור
    מגיע לך לגמור
    תראי אני מבטיח
    רק תני לי לעזור
    והנה זה מגיע

    סמי כוכב
    סמי משחק עכשיו
    בסרט כחול
    סמי אליל
    סמי וואללה איזה פיל
    למות על הקול

    סמי מליאן
    סמי כמה בלגאן
    עשית היום
    סמי חרמן
    סמי הנה ויואן
    תגיד לה שלום

    השבמחק